Ordinær generalforsamling d. 13. februar

1. Valg af stemmetæller og dirigent.

Rasmus vælges som stemmetæller, og John vælges som dirigent.

John bekræfter at generalforsamlingen er lovlig og rettidig indkaldt, så den er beslutningsdygtig.

1. Formandens beretning:

År  2004 blev året hvor vi måtte have en snak om vores forventninger og ambitioner for foreningen. Vi har mange gode ideer og projekter vi gerne vil have gang i, i foreningen, og det er rigtig godt. Desværre måtte vi i bestyrelsen erkende at det ikke er så nemt at få sat vind i sejlene, da vi alle har en hverdag der skal passes, og andre ting der også skal prioriteres. Det tager lang tid at gøre opmærksom på foreningens eksistens.

Det store arbejde med informationsfolderne vidner om at ting tager tid. Der har været rigtigt meget at koordinere på vores gruppemail. Vi er rigtigt godt tilfredse med folderne, og har besluttet, at de forbliver som de er, indtil iktyosis-projektet er færdigt. Det kan jo være der kommer nye oplysninger frem om f.eks. forekomst i befolkningen osv. På sigt kunne vi godt tænke os at lave en eller flere foldere som også indeholder billeder.

Vores hjemmeside fungerer rigtig godt. Den er overskuelig og informativ. Måske en anelse klinisk, men vi har besluttet at se tiden lidt an og få flere ideer til, hvordan en hjemmeside kan gøres rigtig spændende , samtidig med at den er informativ og overskuelig. John er fortsat vores webmaster og det er vi godt tilfredse med. Han kan tilrette og lægge billeder ind efter behov, uden at vi er afhængige af kassebeholdningen. Vi håber på, at det på et tidspunkt kan lykkes for os, at få nogle sponsorkroner til at få optimeret udtrykket på hjemmesiden.

I 2004 besluttede vi også, at flere medlemmer skulle have mulighed for at deltage i de mange opgaver i foreningen. Derfor har vi nedsat nogle arbejdsgrupper, som vi håber kan komme rigtigt i gang i år, i takt med at vi har fået flere medlemmer, som har givet udtryk for, at de også brænder for at synliggøre foreningen. Indtil videre har vi nedsat en arbejdsgruppe der hedder PR-gruppen, med Karina som tovholder. Den gruppe arbejder hen imod et indslag i lægens bord og på lokale tv-stationer rundt om i landet. Karina efterlyser andre der kunne tænke sig at være med i det arbejde, eller som har forbindelse til tv eller presse i øvrigt. Lægens bord får op imod 500 henvendelser om ugen om alverdens sygdomme, så vi er nødt til at skrive mere end et brev for at vise at vi gerne vil deltage.

Vi håber med igangsættelsen af det landsdækkende iktyosis-projekt, at der kommer mere fokus på foreningen også, og at det måske giver bonus i forhold til medierne.

Anne er tovholder for arbejdsgruppen fundraising. Arbejdet består i at skrive til en masse fonde for at få økonomisk tilskud til foreningens aktiviteter. Vi har også talt om hvordan man ellers får penge i kassen? Anne efterlyser også personer der har lyst til at deltage i denne gruppe.

I år har vi besluttet at satse på at give medlemmerne mulighed for at mødes. Vi har fået mange nye medlemmer i slutningen af 2004 og i starten af 2005 og det er vigtigt at muligheden for at mødes er der. Derfor har vi allerede nu lavet årets arrangementskalender så medlemmerne har mulighed for at se hvornår der sker noget de gerne vil deltage i.

1. Regnskabsaflæggelse v. Vibeke

Vi prøver at få flere penge i kassen, så vi har råd til arrangementer og brochurer. Udgifterne er bl.a. porto, transport, hostmaster og generalforsamling. Derudover skal vi udsende brochurer til de fem dermatologiske centre.

Budgettet fra sidste år holdt ikke, da vi ikke fik de fonde vi havde søgt.

Derudover vil vi fremover påføre de gaver og sponsorater vi får, så der er aktivitet i regnskabet.

Regnskabet bliver godkendt.

1. Der er ingen indkomne forslag.

1. Kasseren foreslår at kontingentet er uændret.

250 for familie og 150 for både støtte og enkeltmedlemskaber. Støttemedlemmer har ikke stemmeret.

1. Anne bliver genvalgt til formandsposten. Helene og Vibeke bliver genvalgt. Derudover mangler vi et bestyrelsesmedlem, men da der ikke er nogen der opstiller, forbliver situationen uændret. Revisor og revisorsuppleant er genvalgt.

1. Der er ingen punkter under evt.

Hasselager d. 2/5 2005

Helene Risager