Generalforsamling d. 27 marts i Glostrup

1. Valg af stemmetæller

2. Valg af dirigent

John Poulsen blev valgt til både dirigent og stemmetæller. Han oplyser at generalforsamlingen er                lovligt og rettidigt indkaldt, og derfor er den beslutningsdygtig.

3. Formandens beretning.

Anne Boutrup Thygesen gennemgår hvad bestyrelsen har lavet i årets løb.

Der er ikke kommet noget resultat ud af fondsøgningen, og da det er meget tidskrævende for bestyrelsen vil vi gerne nedsætte en arbejdsgruppe, der kan overtage fondsøgningen, evt. ved at kontakte firmaer osv. Personligt, eller ved salg af ting med foreningens logo (f.eks. postkort og t-shirts) Formanden opfordrer kraftigt til at man melder sig til denne arbejdsgruppe.

Vores arrangement med Mariager Saltcenter er udskudt på ubestemt tid, og vi vil i stedet arrangere gratis møder. Der nedsættes en arbejdsgruppe i Jylland der skal arrangere næste møde. Helene er tovholder for denne gruppe.

Vi vil i den nærmeste fremtid gøre informationsfolderne færdige, og få dem sendt ud til landets hudlæger og barselsgange.

Vores debatforum fungerer fint, der er kommet gang i en god debat. Den virker imidlertid uoverskuelig, pga. den måde det er sat op. Webmaster John arbejder på en bedre løsning.

Hjemmesiden har også fået ros fordi den er overskuelig og informativ. Det fungerer fint at vi selv kan rette i den.

Ang. Lægens Bord, så får programmet ca. 300 henvendelser hver uge fra folk der gerne vil med i programmet. Det bliver derfor svært for os at komme med i programmet, da dem der hovedsageligt bliver valgt ud, er nogen som har relevans for resten af befolkningen. Vi prøver derfor at finde en indgangsvinkel der kan apelere til offentligheden.

Danmarks Radio og Lægens Bord opretter en sundhedsportal på internettet, med links til patientforeninger i Danmark. Det kostede i første omgang 1500 kr at være med, så vi droppede det, da det er mange penge for sådan en lille forening som vores. Desuden kan vi få den samme service andre steder. Vi har imidlertid lige fået en mail fra DR, at betalingen er frafaldet, så vi er med alligevel.

Vores kontaktpersonsordning er kommet lidt i gang. Vi har fået en henvendelse fra Dansk Røde Kors, der i øjeblikket er i kontakt med en ung Irakisk pige der søger asyl her i landet sammen med sin familie. Hun har iktyosis, men har aldrig modtaget behandling. Kontakten er formidlet videre til Kisa Øhrgaard, der sammen med sin mor har besøgt pigen. Vi har spurgt yamanouchi om de vil sponsorere noget creme, og det vil de gerne.

4. Regnskabsfremlæggelse ved kasser Vibeke Grønning Poulsen.

Vibeke fremviser et revideret regnskab der bliver gennemgået. Det bliver desuden anbefalet at vi påfører alle udgifter, der betales af egen lomme,  som gaver, så man kan se aktiviteten i regnskabet.

5. Behandling af indkomne forslag.

De indkomne forslag er: forslag til logoet, ønske om et arrangement i Jylland, profiler på hjemmesiden, så man kan se lidt om hvem folk er, råd fra en socialrådgiver, da det er meget svært at finde ud af hvad man kan få støtte til.

Det er alle ting vi i bestyrelsen vil arbejde videre på.

6. Fastsættelse af kontingent.

Vi foreslår at hæve kontingentet da bestyrelsen har haft mange udgifter til transport, porto og papir, som vi hidtil selv har betalt ud af egen lomme. Endvidere vil vi gøre noget mere ud af at opfordre folk til at give gaver til foreningen.

Det foreslået yderligere at man forenkler medlemskaberne, således at et almindeligt medlemskab for en voksen over 18 år koster 150. Familie koster 250 og et støttemedlem koster ligeledes 150.

7. Godkendelse af budget.

Budgettet vedtages med korrektioner af nyt kontingent, og ekstra udgifter. Det færdige budget rundsendes til medlemmerne når dette er færdigt.

8. Valg af bestyrelse

Den oprindelige bestyrelse fortsætter. Desuden stiller Karina Frank op, og vælges enstemmigt.

9. Valg af revisor og revisorsuppleant.

Revisor og revisorsuppleant  genopstiller og vælges enstemmigt.

10. Afgørelse af logo-afstemning.

Vinderen af den store logo-konkurrence er LOGO NR 1.

11. Eventuelt

Der er ingen punkter under eventuelt, og dirigenten lukker derfor generalforsamlingen og takker for god ro og orden.

Hasselager d. 16/4 2004

Helene Risager